Despre vitamine și minerale


Cuprins:

  1. Vitaminele
  2. Mineralele
  3. Alte substanțe active
  4. Surse alimentare pentru vitamine
  5. Surse alimentare pentru minerale
  6. Surse alimentare pentru alte substanțe active

1. Vitaminele

Vitamina A

Vitamina liposolubilă necesară pentru sinteza pigmentului ocular care face posibilă vederea în culori, și crearea de rodopsinei, pigmentul vizual utilizat în lumină difuză.

Vitamina A ajuta la:

Biotina

Biotina este o vitamina hidrosolubilă care face parte din complexul de vitamine B și este denumită și vitamina H (de la cuvântul german Haut = piele).

Biotina contribuie la:

B-complex

Acid folic

Acidul folic este o vitamina hidrosolubila, care aparține grupului de vitamine B-complex. Aceasta vitamina funcționează în strânsă interacțiune cu vitamina B12.

Contribuie la:

Vitamina C

Vitamina C ajuta la:

Vitamina D

Contribuie la:

Vitamina E

Vitamina K

2. Mineralele

Iod

Contribuie la:

Seleniu

Contribuie la:

Calciu

Contribuie la:

Zinc

Contribuie la:

Fier

Contribuie la:

3. Alte substanțe active

Beta-glucani

Beta-glucani sunt substanțe naturale prezente în bere și drojdie. Glucanii din drojdia de copt au fost studiați cel mai mult, cu rezultate foarte bune.

Bioflavonoidele

Bioflavonoidele (complex) se găsesc în principal în citrice și protejează vitamina C împotriva deteriorării.

Echinaceea

Echinaceea purpurea este o plantă utilizată în mod tradițional, în special în perioada cu risc mai mare de răceli.

Echinaceea este o plantă care provine din America de Nord, unde era, de obicei, folosită de indieni pentru tratamentul răcelii. Pentru știință, Echinaceea a fost descoperită de Dr. Meyer la sfârșitul secolului al 19-lea. În călătoriile sale frecvente, o indiancă în vârstă l-a sfătuit că Echinaceea măcinată și așezată direct pe rană vindecă toate rănile.

Vechii indieni știau deja că Echinaceea are multe utilizări. Aplicarea locală poate ajuta la vindecarea rănilor, dar mult mai important este efectul acesteia în sprijinul imunității. Primii europeni care au recunoscut efectele acestei plante au fost imigranții care s-au stabilit pe teritoriul indian nou-cucerit. În acest fel, echinaceea început să fie utilizată în medicina populară în 1870, Dr. Meyer brevetând primul produs din Echinaceea numit picături Meyer.

La sfârșitul secolului al 19-lea și începutul secolului al 20-lea, o mulțime de produse au fost produse din Echinaceea care au fost aprobate pe întreg teritoriul Statelor Unite iar tinctura de echinaceea putea fi găsită la orice cabinet de medicină de familie.

În anii '30, odată cu dezvoltarea rapidă a industriei farmaceutice, Echinaceea început să se estompeze în conștiința publică, dar nu pentru mult timp. În anii '70, interesul pentru ea a renăscut și acum se bucură de o mare favoare bine-meritata.

Inulina

Inulina susține dezvoltarea unei microflore intestinale sănătoase. Deoarece inulina nu este descompusă în intestinul subțire, nu este resorbită și nici exploatată. Valoarea sa calorică este foarte scăzută, până la zero, astfel încât nu crește nivelul de zahăr din sânge. În esență, inulina trece neschimbată prin sistemul nostru digestiv. Aceasta rezistă acizilor și enzimelor digestive gastrice agresive. Trece practic neobservată până când ajunge în colon.

Măceșele (Rosa canina)

Efectele favorabile ale măceșelor au fost descrise în ierbarul anglo-saxon încă din secolul al 11-lea, Măceșele au fost o parte inseparabilă a medicinii populare. Măceșele conțin o serie de substanțe importante. Cel mai semnificativ este conținutul ridicat de vitamina C. Conținutul de vitamina C (acidul ascorbic), în funcție de tipul de măceș, poate varia intre 0.03 și 1,3%. Vitamina C susține apărarea naturală a organismului, este importantă pentru femeile gravide, mamele care alăptează și copiii în perioadele de creștere intensivă. Măceșele conțin și alte vitamine - vitamina A, K și vitamine din complexul B.

Soc (Sambucus nigra)

Datând din secolul al cincilea î. H., scrierile lui Hipocrate, Dioscoride, și Pliniu descriu utilizarea remediilor derivate din arbustul de soc. Socul e folosit pentru stimularea sistemul imunitar și menținerea sănătății tractului respirator. Socul este utilizat și pentru activitatea sa antioxidantă, pentru a sprijini drenarea organismului și pentru a ajuta la menținerea unui nivel sănătos al glucozei din sânge. Socul a fost adesea descris ca fiind "dulapul de medicamente al țăranilor" și are un istoric de utilizare tradițională în rândul americanilor nativi și al naturiștilor din Europa.

Probioticele

Probioticele sunt microorganisme "prietenoase" care colonizează intestinele și alte părți ale corpului, inclusiv pielea. Ele sunt definite de Organizația Mondială a Sănătății ca fiind "microorganisme vii, care, administrate în cantități adecvate, conferă gazdei un beneficiu de sănătate".

Lactobacillus - este un membru al grupului de bacterii producătoare de acid lactic (membrii săi convertesc lactoza și alte zaharuri în acid lactic). Acesta apare în mod natural în tractul urinar, digestiv și genital uman.

Bifidobacteria - una dintre cele mai importante tipuri de bacterii care alcătuiesc flora colonului la mamifere.

4. Surse alimentare pentru vitamine

SubstanțăEfecte asupra copiilorSursa naturală
Vitamina A (retinol)Important pentru o vedere bună și o piele sănătoasă, ajută sistemul imunitar să funcționeze corect.ulei de ficat de cod, ficat, morcovi, spanac, varză creață, pepene galben, caise, varza, broccoli, porumb, dovleac, unt, gălbenuș de ou
Vitamina B1 (tiamină)Necesară pentru o funcție neurologică și cardiacă adecvate; pentru buna funcționare a sistemului nervos.cereale integrale, carne, drojdie de bere, miere și nuci
Vitamina B2 (riboflavină)Contribuie la formarea de celule roșii în sânge; necesară pentru o piele sănătoasa, ajută la reducerea oboselii și în cazuri de epuizare.drojdie, ficat și rinichi, lapte, ouă, carne de porc și de vită, pește, brânză de vaci, cacao și nuci
Vitamina B3 (niacină)Ajută la menținerea în stare sănătoasă a pielii și a mucoaselor; necesară pentru funcționarea mentală bună; ajută la reducerea oboselii și în cazuri de epuizare.drojdie de bere, ficat, ton, curcan, semințe de floarea soarelui, fasole și mazăre. Acesta este prezent în lapte, ouă, legume cu frunze verzi, broccoli și morcovi
Vitamina B5 (acid pantotenic)Necesară pentru procesul metabolic;pentru performanțe mentale normale.mai ales în carne și organe, pâine integrala și fasole
Vitamina B6 (piroxidină)Importantă pentru funcționarea normală a sistemului imunitar, contribuie la reglarea activității hormonale, necesară pentru formarea corectă a celulelor roșii din sânge.ficat, carne de porc, macrou, ouă, drojdie, banane, cartofi, varză, spanac, verdețuri, avocado, morcovi, nuci, cereale și pâine integrală de grâu
Vitamina B12 (cianocobalamina)Necesară pentru producerea de sânge; importantă pentru funcționarea normală a sistemului imunitar; necesară pentru a menține un sistem nervos sănătos.ouă, lapte, brânză, carne și organe
Vitamina H (biotină)Importantă pentru creșterea părului și a foliculilor de păr; contribuie la funcțiile psihologice normale.gălbenuș de ou, lapte, drojdie, ficat, rinichi
Vitamina CAntioxidant de protecție care ajuta la reglarea sistemului imunitar; contribuie la producerea de colagen; Important pentru gingii sănătoase și o piele sănătoasa, dinți, oase, cartilaj.măceșe, cătină, citrice (lime, lămâie, portocala, grapefruit), cartofi sau tomate, papaya, broccoli, coacăze negre, căpșuni, conopidă, spanac, kiwi, afine
Vitamina D3 (colecalciferol)ajută la absorbția de calciu din tractul digestiv și la menținerea echilibrului în organism; necesară pentru oase și dinți sănătoși; contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar.ulei de ficat de cod, ficat, gălbenuș de ou și lapte
Vitamina E (tocoferol)Antioxidant care protejează celulele din organism.ulei de germeni de grâu, unt, lapte, arahide, soia, salata verde și carne de mamifere
Vitamina KNecesară pentru dezvoltarea și întreținerea corespunzătoare a oaselor sănătoase, necesară pentru buna coagularea a sângelui.legume cu frunze verzi și anumite uleiuri vegetale (de soia, de măsline, canola)
Acid folicAre un efect benefic asupra dezvoltării corecte a sarcinii, necesar pentru creșterea celulară sănătoasă.legume cu frunze verzi (spanac, broccoli, varza de Bruxelles, etc.), drojdie de bere, ficat

5. Surse alimentare pentru minerale

SubstanțăEfecte asupra copiilorSursa naturală
Iod
  • dezvoltarea corespunzătoare a funcțiilor cognitive
  • un metabolism corespunzător, important pentru producerea energiei
  • buna funcționare a sistemului nervos
  • menținerea unei pieli sănătoase
  • buna funcționare a glandei tiroide
Pește de mare și fructe de mare
Seleniu
  • menținerea părului și a unghiilor sănătoase
  • buna funcționare a sistemului nervos
  • buna funcționare a glandei tiroide
  • protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ
nuci, fructe de mare și organe
Calciu
  • coagularea normală a sângelui
  • un metabolism corespunzător, important pentru producerea energiei
  • funcționarea normală a mușchilor
  • buna funcționare a enzimelor digestive
  • menținerea oaselor și a danturii sănătoase
lapte și produse lactate, majoritatea legumelor cu frunze, semințe (de mac, în special), nuci, fulgi de ovăz și o varietate de ape minerale
Zinc
  • metabolismul normal al acizilor și bazelor
  • metabolizarea carbohidraților
  • menținerea unei funcții cognitive corespunzătoare
  • sinteza corectă a ADN-ului
  • menținerea oaselor, părului, unghiilor, pielii sănătoase
  • menținerea unei vederi bune
  • buna funcționare a sistemului imunitar
  • protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ
ficat, carne roșie, lapte, gălbenuș de ou și fructe de mare - mai ales stridii. Din produse vegetale, de exemplu, cereale integrale, fasole, nuci și semințe de dovleac
Fier
  • menținerea unei funcții cognitive corespunzătoare
  • un metabolism corespunzător important pentru producerea energiei
  • la formarea corespunzătoare a celulelor roșii și a hemoglobinei din sânge
  • reglarea transferului de oxigen în organism
  • buna funcționare a sistemului imunitar
  • la reducerea oboselii și a epuizării
carne, mai ales măruntaie cum ar fi ficatul, inima și splina. O bună sursă de fier sunt, de asemenea, leguminoasele, legumele cu frunze verzi și unele fructe, cum ar fi căpșunii

6. Surse alimentare pentru alte substanțe active

SubstanțăEfecte asupra copiilorSursa naturală
Beta-glucaniAcestea sunt substanțe naturale găsite în drojdia de bere și în produsele de panificațiedrojdie de copt și de bere (drojdie Saccharomyces cerevisiae),
Bioflavonoide(Complex) pot fi găsite în special în citrice, și protejează vitamina C împotriva degradării.mure, zmeură, afine, cacao, roșii, citrice
Echinaceea purpureaAceasta este o plantă medicinală utilizată în mod tradițional, în special în perioade cu un risc mai mare de răceli.rădăcini, frunze, florile plantelor
InulinăInulina sprijină dezvoltarea unei microflore intestinale sănătoase. Deoarece inulina nu se descompune în intestinul subțire, nu se resoarbe și nu e exploatată. Valoarea sa calorica este foarte scăzută sau chiar zero astfel încât nivelul de zahăr din sânge nu crește. Inulina trece în esență neschimbată prin sistemul nostru digestiv. Acesta rezistă acidului gastric agresiv și enzimelor gastrice digestive. Trece practic neobservată până când ajunge în colon.cicoare și napi, anghinare, usturoi și ceapa

Vârsta 1+ an

Vârsta 3+ ani

Vârsta 6+ ani